اموزشگاه زیبایی بیوتی آکادمی

ویتامین A ومو

این ویتامین انتی اکسیدانی است که ب تولید چربی سالم در پوست سرکمک میکند

منابع غذایی ویتامین A

ویتامین آ در منابع حیوانی همچون تخم مرغ، گوشت، شیر های غنی شده، پنیر، خامه، جگر، قلوه، ماهی کاد و روغن ماهی هالیبوت روغن کبد ماهی، گوشت ، شیر ،پنیر  تخم مرغ اسفناج ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، هویج، هلو موجود می باشد. البته همه این منابع غیر از شیر کم چرب غنی شده با ویتامین A حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع و کلسترول می باشند.

منابع بتا کاروتن شامل:

  • میوه های نارنجی و زرد همچون طالبی، گریپ فروت، و زردآلو می باشد.
  • سبزیجاتی همچون هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و کدوی حلوایی می باشد.
  • سایر منابع بتا کاروتن شامل کلم بروکلی، اسفناج و بیشتر انواع سبزیجات تیره می باشد.

هرچه میوه و یا سبزی ای پررنگ تر باشد میزان بتا کاروتن آن بیشتر می باشد. منابع گیاهی حاوی بتا کاروتن بدون چربی و کلسترول هستند.

 

مقدار مصرف روزانه ۵۰۰۰واحد بین المللی است لازم به دکر است که مصرف بیش از ۲۵۰۰۰ واحد بین المللی در روز از این ویتامین مسمومیت ایجاد کرده و می تواند موجب ریزش مو و سایر مشکلات جدی برای سلامتی شود

0 پاسخ در "ویتامین A ومو"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی و دیزاین مجتبی جلیلی
X